0مقایسه 0محبوب‌

ربات اجتماعی رسا

هزینه ساخت : مناسب
کاربرد: به منظور آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوای ایرانی

مشاهده‌ بیشترمشاهده کمتر
استعلام تلفنی (بدون مالیات)
شرایط و قوانین

مقررات اصلی فروشگاه:

این بخش در حال تکمیل می‌باشد.

ناموجود
مرجع:
N.A-Resa -Robot
محبوبیت0
افزودن به مقایسه0
افزودن به علاقمندی‌ها
محصولات مرتبط
بررسی تخصصی

استفاده از ربات¬های اجتماعی انسان نما در آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا از جمله پژوهش¬های نوین در عرصه رباتیک اجتماعی محسوب می¬گردد. زبان اشاره برای کودکان ناشنوا، همچون زبان گفتار برای کودکان شنوا، ضمن اینکه ابزار اصلی ارتباطی آنان با افراد پیرامون خود محسوب می¬شود، نقش بسیار به سزایی در شکل¬گیری فکری و شناختی آن¬ها ایفا می¬کند. از این رو آموزش زبان اشاره به این کودکان از سنین ابتدایی کودکی، امری لازم و ضروری می¬نماید. تحقیقات نشان داده¬اند که به کارگیری ربات اجتماعی در فرآیند آموزش به کودکان می¬تواند بازده آموزشی آنان را تا حد زیادی بالا برده و همچنین با توجه به تحقیقات روانشناختی کودک، به عنوان یک بازی در رشد فکری آن¬ها مؤثر واقع گردد.
در کنار اهداف کاربردی طراحی و ساخت رباتهای اجتماعی انسان¬نما، اهداف پژوهشی نیز در رباتهای تحقیقاتی و دانشگاهی حائز اهمیت میباشند. در سالیان اخیر اقبال وسیع به تحقیقات و پژوهشها در حوزه رباتهای انسان نما را میتوان ناشی از جذابیتهای علمی و مهندسی این حوزه در زمینه هایی نظیر علوم شناختی، تعامل طبیعی، تعامل فیزیکی تمام بدن با محیط اطراف، جابجایی اشیاء و ... دانست. یک پلتفرم انسان¬نمای اجتماعی میتواند با توجه به قابلیتهای ارتباطی-حرکتی خود، مدلی مناسب برای انجام پژوهش¬ در این زمینه ها محسوب گردد.
ربات رسا یک ربات بالاتنه انسان¬نمای اجتماعی آموزشی است که قادر خواهد بود به عنوان دستیار معلم زبان اشاره در کلاس چندین جلسه¬ای آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا و کم¬شنوا مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت ها:


• قابلیت اجرای علامت­های زبان اشاره فارسی با توجه به ساختار سینماتیکی موجود در سر، بازوها و دست­های ربات. این قابلیت مهمترین ویژگی ربات برای تعامل با کودکان ناشنوا و کم­شنوا و استفاده به عنوان دستیار آموزشی زبان اشاره می­باشد.
• قابلیت تعامل و ارتباط با محیط پیرامون توسط سامانه تشخیص گفتار ربات. بدین ترتیب ربات قادر خواهد بود با دریافت و پردازش یک کلمه، عملیات برنامه ریزی شده را به اجرا درآورد. واضح است که این عملیات توسط بازی­ های طراحی شده در کلاس زبان اشاره مشخص می­گردد.
• قابلیت تعامل و ارتباط با محیط پیرامون توسط سامانه پردازش تصویر ربات، به این نحو که ربات قادر خواهد بود با دریافت تصویر علامتهای زبان اشاره توسط کاربر (کودک ناشنوا) و پردازش آن و ایجاد فرمان دلخواه (که توسط بازی­های طراحی شده در کلاس زبان اشاره مشخص می­گردد)، نقش خود را به عنوان دستیار آموزشی زبان اشاره ایفا کند.
• با بهره­گیری از طراحی بهینه بر اساس قیمت، فرآیندهای ساخت مناسب همچون فناوری چاپ سه­ بعدی، و انتخاب بهینه بر اساس قیمت عملگرها و حسگرهای ربات رسا، هزینه ساخت و تهیه در عین حفظ کیفیت و کارآیی آن، کاهش یافته است.

مشاهده‌ بیشترمشاهده کمتر
مشخصات فنی
N.A-Resa -Robot
نقد و بررسی
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

لطفاً نظر خود را درج نمایید

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد محبوب ایجاد کنید.

Sign in

یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید تا امکان استفاده از لیست‌های علاقمندی برایتان مقدور شود.

Sign in